خودکار دوربین دار – شنود – ردیاب – ساعت دوربین دار- دوربین

نحوه انتخاب چراغ قوه برای گارد امنیتی – راهنمای نهایی

امنیت مهمترین چیز برای محل کار و خانه شماست. به همین دلیل است که شما افراد بسیار آموزش دیده را به عنوان نگهبانان منصوب می کنید. اما اگر نگهبانان از لحاظ تجهیزات امنیتی مانند چراغ قوه تاکتیکی LED و سایر موارد ضروری به خوبی مجهز نباشند، نمی توانند به درستی به وظیفه خود عمل کنند.

بنابراین، به نفع شماست که آنها را به یک چراغ قوه تاکتیکی و همه چیزهایی که برای دفاع از شما و اموال شما نیاز دارند مجهز کنید. اکنون ممکن است تعجب کنید که چگونه یک چراغ قوه  را برای یک نگهبان انتخاب کنید.

خوب، این مقاله به شما کمک می کند تا روی ویژگی های کلیدی چراغ قوه تمرکز کنید تا بتوانید بهترین قوه را برای نگهبان خود پیدا کنید.

انواع چراغ قوه تاکتیکی

چراغ قوه های تاکتیکی هم برای اهداف عمومی و هم برای اهداف خاص از جمله تعقیب یک مجرم یا محافظت از خانه و اموال شما در شب استفاده می شود. انواع مختلفی از چراغ قوه های تاکتیکی مانند چراغ های جلو، فانوس های الکترونیکی، نورافکن ها و چراغ های سلاح وجود دارد. اما همه اینها برای یک نگهبان مناسب نیستند.

با این حال، می توانید یک چراغ قوه تاکتیکی شارژی LED خریداری کنید که بسیار روشن و بادوام است. در اینجا دو نوع دیگر از چراغ قوه های تاکتیکی، در یک نگاه وجود دارد.

چراغ قوه EDC: این چراغ قوه ها سبک و جمع و جور هستند. آسان برای نگه داشتن و حمل. چراغ‌های EDC یا هر روز برای نگهبانی که بیرون از ملک شما می‌ایستد یا می‌نشیند چندان مناسب نیست. با این حال، او می تواند از آن در یک لحظه خاص استفاده کند که قادر به نگه داشتن یک قوه با اندازه کامل نیست.

چراغ قوه تاکتیکی با اندازه کامل: این چراغ قوه ها بسیار شبیه به چراغ قوه های استاندارد پلیس هستند و می توانید یک یا چند مورد را برای نگهبانان خود خریداری کنید. آنها روشنایی فوق العاده ای ارائه می دهند و پرتوهای آنها به فواصل زیادی می رسد. به علاوه، آنها محکم و قوی هستند. از این رو، یک نگهبان می تواند بر عملکرد و دوام کلی خود تکیه کند.

 

چگونه یک چراغ قوه برای گارد امنیتی انتخاب کنیم؟

ویژگی های خاصی وجود دارد که تعیین می کند که آیا چراغ قوه می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد و برای مدت طولانی دوام بیاورد یا خیر. از جمله آنها می توان به فاصله پرتو، عمر باتری، زمان لامپ و مواد مورد استفاده در ساخت قطعات بدنه آن اشاره کرد.

قبل از خرید چراغ قوه تاکتیکی LED به موارد زیر توجه کنید:

 

خروجی نور

یک چراغ قوه تاکتیکی باید روشنایی فوق العاده ای ارائه دهد و یک منطقه بزرگ را روشن کند. علاوه بر این، نور آن باید به فاصله زیادی برسد تا بتوانید ببینید چه کسی از سمت خود می رود و می آید. امروزه به جای وات، خروجی نور در لومن (lm) اندازه گیری می شود. به دنبال نوری باشید که مقدار لومن بیشتری تولید کند.

 

فاصله پرتو

فاصله پرتو یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب چراغ قوه است. پرتوهای عریض‌تر، ناحیه وسیعی را روشن می‌کنند، اما فواصل زیادی را طی می‌کنند. از طرف دیگر، یک پرتو باریک ممکن است یک منطقه وسیع را روشن نکند، اما می تواند به فواصل دور برسد. بر این اساس، اگر پرتو بسیار متمرکز باشد، احتمالاً به فاصله دور رسیده و یک منطقه باریک را روشن می کند.

بیشتر چراغ قوه ها دارای لنز و قاب هستند. آنها به شما کمک می کنند تا نقطه کانونی را پهن یا باریک کنید و بنابراین قوه چیزهای اطراف و جلو را روشن می کند.

 

نوع لامپ

گزینه های زیادی برای لامپ وجود نداشت. لامپ های رشته ای و زنون تنها گزینه های موجود در بازار بودند. اما آنها به اندازه یک لامپ ال ای دی امروزی عالی عمل نکردند. اما آن لامپ ها هم ارزان نبودند.

با این حال، اکنون شما لامپ های LED دارید که روشن تر و در عین حال ارزان تر هستند. علاوه بر این، آنها به سرعت داغ و زنون سابق داغ نمی شوند. بنابراین، وقتی صحبت از نوع لامپ می شود، LED تنها گزینه قابل اعتماد است.

 

عمر باتری

از آنجایی که شما به دنبال یک چراغ قوه برای نگهبانان هستید، احتمالا چیزی می خواهید که عمر باتری بیشتری داشته باشد. عمر باتری بستگی به روشنایی نور و مدت زمان روشن نگه داشتن آن دارد.

یک چراغ قوه می تواند انرژی خود را به دو صورت مصرف کند: تنظیم شده یا غیرقابل تنظیم.

تنظیم شده: سیستم تنظیم شده قبل از خاموش شدن ناگهانی روشنایی ثابتی را حفظ می کند. به عبارت دیگر، روشنایی همیشه یکسان باقی می ماند. اما هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید متوجه شوید که باتری از بین می رود. حتی برخی از چراغ ها حالت هایی دارند که می توانید روشنایی را در سه گزینه بالا، متوسط ​​و کم کنترل کنید.

تنظیم نشده: سیستم غیرقابل تنظیم برعکس همتای خود عمل می کند. هنگامی که باتری به طور کامل شارژ می شود، می توانید نور را در درخشان ترین حالت خود مشاهده کنید. زمانی که باتری شروع به تخلیه می کند، روشنایی نیز به مرور زمان کم می شود و در نهایت شما را در تاریکی رها می کند.

انواع مختلفی از باتری ها نیز وجود دارد. اما باتری قابل شارژ بهترین گزینه برای کسانی است که از قوه خود به صورت روزانه استفاده می کنند.

 

دوام

از آنجایی که چراغ قوه به صورت روزانه خواهد بود، می خواهید یک چراغ قوه قوی و بادوام بخرید. با این حال دوام به مواد استفاده شده در آن بستگی دارد. چراغ قوه های پلاستیکی وجود دارند که در صورت افتادن روی سطح سخت به راحتی می شکنند.

ساختار آلومینیومی سبک وزن و قوی تر از پلاستیک است، اما از نظر دوام بهترین گزینه نیست. بنابراین، اکنون دو گزینه دیگر باقی مانده است: فولاد ضد زنگ و تیتانیوم.

فولاد ضد زنگ یک ماده رایج برای استفاده در چراغ قوه است. اگرچه نسبت به نمونه های ساخته شده با تیتانیوم سنگین تر است، اما محکم و مقاوم در برابر ضربه است. به علاوه، آنقدرها هم گران نیست. از سوی دیگر، ساختار تیتانیوم سبک و مقاوم است. اگر بودجه ندارید، می توانید کاملاً به چراغ قوه ساخته شده از تیتانیوم اعتماد کنید. با این وجود، چراغ قوه فولادی ضد زنگ نیز می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

 

مقاومت آب

در تعدادی از سناریوها، یک چراغ قوه می تواند با آب تماس پیدا کند که می تواند به چراغ قوه شما آسیب برساند. پس بهتر است برای جلوگیری از آسیب احتمالی یک چراغ قوه ضد آب خریداری کنید. برای یافتن چراغ قوه مقاوم در برابر آب، به رتبه بندی IXP چراغ قوه نگاه کنید. هرچه امتیاز IXP بالاتر باشد، چراغ قوه از نظر مقاومت در برابر آب بهتر است.

 

کلام اخر

یک چراغ قوه قوی، روشن و گسترده چیزی است که هر نگهبانی به آن نیاز دارد. نه تنها راه او را نشان می دهد، بلکه گاهی اوقات به عنوان یک ابزار دفاعی نیز عمل می کند. بنابراین، هنگام خرید قوه برای این منظور، باید به هر ویژگی که آن را درخشان تر و قوی تر می کند، توجه کنید. به علاوه، عمر طولانی باتری نیز مهم است زیرا نگهبان در طول شب به آن نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کمک نیاز دارید چت واتساپ سایت